Projekt pn. „Dostępny samorząd – granty” realizowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020” ” w ramach zawartej umowy o powierzenie grantu (nr umowy: Umowa nr DSG/1132 z dnia 15.11.2022 r.) z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) z siedzibą w Warszawie, al. Jana Pawła II nr 13 a Gminą Działoszyce z siedzibą w ul. Skalbmierska 5, 28-440 Działoszyce
Celem projektu jest poprawa dostępności do usług publicznych świadczonych przez samorządy dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób niepełnosprawnych. Urzędy, placówki związane z edukacją, ochroną zdrowia, rehabilitacją czy sprawami obywatelskimi mogą dofinansować z pieniędzy PFRON likwidację barier architektonicznych, technicznych czy komunikacyjnych, aby spełnić warunek dostępności dla wszystkich.
Zadania zaplanowane w Projekcie:
Zadanie 1: Dostępność architektoniczna:
Modernizacja wejścia głównego do budynku urzędu gminy wraz z montażem platformy schodowej dla niepełnosprawnych
Zadanie 2: Dostępność cyfrowa:
– Stworzenie strony internetowej urzędu
– Stworzenie strony BIP urzędu
Zadanie 3: Dostępność komunikacyjno-informacyjna:
Usługa doradcza w zakresie dostępności produktów wdrożonych w ramach projektu
Założenia:
Grantodawca przekazuje Grantobiorcy grant w wysokości 77 500,00 zł (słownie: siedemdziesiąt siedem tysięcy pięćset złotych). Grant jest finansowany z następujących źródeł:
– ze środków europejskich w kwocie 65 317,00 zł (słownie: sześćdziesiąt pięć tysięcy trzysta siedemnaście złotych), co stanowi 84,28% powierzonego grantu.
– ze środków dotacji celowej w kwocie: 12 183,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy sto osiemdziesiąt trzy złote), co stanowi 15,72 % kwoty powierzonego grant. Data końcowa okresu realizacji przedsięwzięcia grantowego: 30.06.2023 r.