Urząd Regulacji Energetyki (URE) zajmuje się rozpatrywaniem sporów i skarg dotyczących działalności przedsiębiorstw energetycznych. Każdy odbiorca energii może zgłosić problem, jeśli napotka trudności we współpracy z firmą dostarczającą energię elektryczną lub gaz.

Do Prezesa URE można zgłosić sprawy dotyczące m.in.:

  • Odmowy zawarcia umowy na sprzedaż energii lub świadczenie usług dystrybucyjnych
  • Odmowy przyłączenia do sieci, w tym zwiększenia mocy przyłączeniowej
  • Wstrzymania dostaw energii bez uzasadnionych przyczyn
  • Ograniczenia pracy lub odłączenia mikroinstalacji OZE
  • Niedotrzymania standardów jakościowych obsługi i dostaw energii
  • Problemów ze zmianą sprzedawcy energii

Jak zgłosić skargę?
Aby sprawa mogła zostać rozpatrzona, należy podać szczegółowe informacje, w tym:

  • Punkt poboru energii (adres lub numer licznika)
  • Nazwę przedsiębiorstwa energetycznego, którego sprawa dotyczy
  • Opis problemu oraz ewentualne dokumenty potwierdzające zgłoszenie

Ważne! Pisma anonimowe lub bez danych adresowych nie będą rozpatrywane.

Gdzie zgłaszać inne problemy?

  • W przypadku sporów dotyczących bonifikat i odszkodowań – do sądu powszechnego
  • Jeśli problem dotyczy obsługi klienta – do przedsiębiorstwa energetycznego
  • Naruszenia zbiorowych interesów konsumentów można zgłosić do UOKiK
  • Sprawy związane z odpowiedzialnością karną – do prokuratury i policji

Więcej informacji: www.ure.gov.pl (link otwiera się w nowej karcie)
Kontakt: +48 22 244 26 36
Adres: Urząd Regulacji Energetyki, ul. Towarowa 25a, 00-869 Warszawa

Do pobrania: